Liebster Blog Award

Bardzo się cieszę, że po raz kolejny zostałam zaproszona do sympatycznej zabawy jaką jest Liebster Blog Award. Dziękuję Mademoiselle Kier i Madou za nominację – jest mi niezmiernie miło :) Wybrać spośród wielu ciekawych blogów tylko 11 nie jest łatwym zadaniem, tym bardziej się cieszę, że dziewczyny na swojej liście umieściły między innymi Polkę we Francji :)

Oto pytania od Mademoiselle Kier:

1. Dlaczego postanowiłaś założyć bloga?

Pomysł na blogowanie zrodził się na początku mojej drogi emigracyjnej. Głównym zamysłem było dzielenie się swoimi odczuciami i obserwacjami z życia w nowym kraju, a także relacjonowanie mniejszych i większych podróży. Poza tym lubię pisać i przelewać myśli na klawiaturę, a świadomość, że jest kilka osób, które to czytają, dodaje mi skrzydeł :)

2. Jaki język znasz i jakie chciałabyś poznać?

Znam dość dobrze angielski i ciągle doskonalę swój francuski, który bardzo mi się jako język podoba. W przyszłości chciałabym nauczyć się włoskiego.

3. Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?

Ostatnio przeczytałam „Ukrytych w Paryżu”, którą bardo polecam, a obecnie jestem w połowie najnowszej powieści Janusza Wiśniewskiego „Grand”.

4. Kuchnia włoska, francuska czy japońska?

Z każdej co nie co ;)

5. W jakim mieście w Polsce chciałabyś mieszkać?

Jak pewnie wiecie kocham Warszawę i mieszkałam tam ponad 8 lat. Jakbym miała wybrać ponownie miasto do zamieszkania w Polsce, to zdecydowanie byłaby to Warszawa, no może ewentualnie Sopot ;)

6. Kiedy masz urodziny?

Urodziłam się w dzień Św. Walentego, czyli 14 lutego.

7. Jaka jest Twoja ulubiona bajka z dzieciństwa?

Jako dziecko uwielbiałam przygody Muminków. Podobno z tymi sympatycznym trollami jest tak, że albo się je kocha, albo nienawidzi. Ja należę do wielkich fanów Muminków i czekałam zawsze niecierpliwie na kolejny odcinek.

8. Oglądasz seriale, jeśli tak to jakie?

Nie oglądam za bardzo seriali. Przyznam jednak szczerze, że jestem wielką fanką „Seksu w wielkim mieście” i co jakiś czas zdarza mi się do niego wracać.

9 Jak zaczynasz dzień?

Od kawy z mlekiem i zerknięcia na termometr na balkonie ;)

10. Jakich owoców nie lubisz?

Uwielbiam wszystkie owoce :)

11. Zadaj sobie sama pytanie i na nie odpowiedź.

Zadałam je sobie w głowie i szukam odpowiedzi ;)

 

Pytania od Madou z bloga „Madou pisze z emigracji”:

1. Który ze swoich postów na blogu poleciłabyś nowo przybyłym osobom?

Większość osób, które trafia na mój blog, to w dużej mierze inne emigrantki lub osoby które do wyjazdu do Francji się przygotowują. Poleciłabym więc im dwa posty z serii „Marzenia o emigracji kontra rzeczywistość” – to taki mój subiektywny poradnik dotyczący francuskich realiów.

2. Duże miasto czy wieś?
Zdecydowanie duże miasto! Brakuje mi Warszawy, kocham Nowy Jork, jestem zdecydowanie dziewczyną z wielkiego miasta ;) A wieś na weekend jak najbardziej, ale na pewno nie na stałe w moim przypadku.
3. Co w sobie najbardziej lubisz?
Umiem słuchać innych i jestem bardzo empatyczna.
4. Czego słuchasz w tym momencie?
Kosiarki sąsiada za oknem…
5. 3 książki, które wywarły wpływ na Ciebie i Twój światopogląd.
Sporo czytam i wiele książek pozostało w mojej pamięci. Nie jestem w stanie jednak wymienić trzech konkretnych.
6. Jaką cechę najbardziej cenisz w Polakach?
Gościnność i otwartość – Francuzi niestety są mocno zdystansowani i wycofani w stosunku do innych.
7. Gry planszowe czy komputerowe? (jakie?)
Nie przepadami za grami w ogóle, ale jeżeli muszę już wybrać, to zdecydowanie planszowe, np. Monopoly.
8. Co robisz gdy dopada Cię jesienna chandra?
Zaparzam dobrą herbatę lub idę na długi spacer.
9. Fizyka da się lubić czy to wróg nr 1? ;)
Jestem typową humanistką i z przedmiotami ścisłymi w szkole nie radziłam sobie wybitnie. Fizyka jednak nie była tak zła ;)
10. Ulubiona zabawa z dzieciństwa.
Uwielbiałam bawić się w podchody.
11. Napisz coś miłego, o każdej osobie, którą nominujesz :)

Do zabawy chciałabym zaprosić:

1. Kasię z bloga Bretonissime – uwielbiam jej fotografie i podziwiam za pisanie na blogu w dwóch językach.

2. Justynę z bloga Francuski przez Skype – bardzo pomocny blog w nauce języka francuskiego. Justyna często wynajduje istne smaczki językowe, które opisuje i przybliża czytelnikom.

3. Monikę z bloga Chili & Tonka – przepiękne zdjęcia potraw i pyszne przepisy

4. Agnesss z bloga Agnesss in Africa – świetny blog o życiu Polki w RPA

5. Ulę z bloga Sen Mai – podziwiam ją za to, że jako żona, matka i kobieta pracująca na etacie, ma czas , energię i chęci by prowadzić tak fantastycznego bloga. Warto zajrzeć w poszukiwaniu inspiracji :)

6. Holly z bloga Widok z paryskiego okna – na blogu Holly znajdziecie wiele ciekawych wpisów dotyczących Paryża, historii i sztuki. Warto zajrzeć!

7. Paulinę z bloga Mama w Paryżu – uwielbiam jej blog! Poleciła mi go koleżanka i gdy tylko zaczęłam czytać, to nie mogłam skończyć do 4 nad ranem! Paulina bardzo interesująco pisze o swoim paryskim życiu, dzieli się swoimi spostrzeżeniami i refleksjami oraz porusza wiele ważnych tematów. Bardzo chciałabym poznać ją kiedyś osobiście :)

8. Natalię z bloga Bienvenue en France – świetny i bardzo szczery blog, gdzie Natalia bez cukru opisuje Francję widzianą swoimi oczyma.

9. Petite Irię z bloga Życie na Południu – ciekawe spojrzenie na Francję oczami świeżo upieczonej emigrantki

10. Natalię z bloga Nat w Londynie – przepiękny graficznie blog pisany ręką bardzo zdolnej Polki mieszkającej w Londynie. Fantastyczne zdjęcia, teksty na wysokim poziomie i mnóstwo przydatnych informacji dla odwiedzających stolicę UK.

11. Aleksandrę z bloga Duże Podróże – świetny blog podróżniczy z przecudownymi zdjęciami.

Do listy chciałabym dopisać również Mademoiselle Kier i Madou oczywiście :)

 

A oto lista moich pytań:

1.  Co lub kto Cię w życiu inspiruje?

2.  Jaki gatunek literacki lubisz najbardziej i dlaczego?

3.  Kim chciałaś zostać w dzieciństwie?

4. Co byś zrobiła z wygraną w toto-lotka (powiedzmy z 50 milionami złotych;)?

5.  Jaki film ostatnio Cię zachwycił i wywarł na Tobie wrażenie?

6.  Gdybyś mogła wybrać dowolne miejsce na świecie gdzie chciałabyś zamieszkać, gdzie by to było?

7. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?

8. Jeżeli mogłabyś coś w sobie zmienić, to co by to było?

9. Którą porę roku lubisz najbardziej i dlaczego?

10.  Czy grasz na jakimś instrumencie, jeżeli tak, to na jakim?

11. Co najbardziej cenisz w innych ludziach?

 

Udanego weekendu i dużo słońca :)

 

 

2 myśli nt. „Liebster Blog Award

  1. Magdo, bardzo dziękuję za przemiłe słowa i za nominację. Przyjęłam jednak zasadę, że na moim blogu piszę głównie o Bretanii a ja sama przewijam się gdzieś w tle, dlatego nie bardzo wyobrażam sobie taki post u siebie mimo że lubię je czytać u innych. Mam nadzieję, że nie poczujesz się urażona, myślę, że ważne jest, by na swoim blogu publikować zgodnie z tym, co się czuje. Pozdrawiam ciepło i dziękuję raz jeszcze!

    Kasia

    Lubię to

Skomentuj

