Liebster Blog Award – kolejne wyroznienie

Bardzo mi milo, iz po raz kolejny zostalam nominowana do tej sympatycznej zabawy, w ktorej z przyjemnoscia wezme udzial :) Tym razem do Liebster Blog Award nominowala mnie Lawenda z bloga Przystanek Paris Café. Za wyroznienie serdecznie dziekuje i zachecam przy okazji do odwiedzenia bloga Lawendy.

Oto pytania i moje odpowiedzi:

Kawa czy herbata?

Kazdego poranka duza kawa z mlekiem owsianym badz ryzowym, a w dlugie jesienne wieczory goraca herbata z miodem, cytryna i imbirem na rozgrzewke ;)

Twoj ulubiony moment dnia?

Mam chyba dwa takie momenty, ktore lubie najbardziej: chwila kiedy wracam do domu po pracy i moge zajac sie wieloma rzeczami, na ktore mam ochote i ktore sprawiaja mi frajde oraz chwila kiedy moj maz wraca z pracy i od progu mowi, ze kolacja pieknie pachnie! PS Tak, tak – udalo mi sie w koncu znalezc prace ale o tym w kolejnym poscie :)

Jak wyglada Twoj poranek?

Chyba bardzo standardowo: kawa, prysznic i wmuszenie w siebie miseczki owsianki (z rana nigdy nie mam apetytu wiec walcze ze soba dla zdrowia oczywiscie).

Najpiekniejsze miejsce w jakim bylas?

Nie jestem w stanie niestety podac jednego i konkretnego gdyz wiele miejsc, ktore udalo mi sie odwiedzic uwazam za piekne, interesujace i godne zobaczenia. Na pewno zakochalam sie w Rzymie, uwielbiam rowniez energie i ped Nowego Jorku, a tak poza tym to jestem ciagle pod ogromnym wrazeniem gor Jura, ktore zdeptalismy podczas naszego mieszkania w Pontarlier. W Polsce uwielbiam Warszawe choc jej piekno moze byc dla niektorych dosc kontrowersyjna kwestia ;) No i Podlasie – tam czas sie jakby zatrzymal, mozna pooddychac swiezym, czystym powietrzem, nacieszyc oczy pieknem natury i zjesc wiele pysznych, regionalnych potraw jak chocby babka ziemniaczana.

Czym jest dla Ciebie spelnienie?

Spelnienie jest dla mnie czyms, do czego nieustannie daze i co nie zawsze okazuje sie takie proste i oczywiste. Spelnieniem na pewno bedzie znalezienie dla siebie odpowiedniej sciezki zawodowej i dazenie do wyznaczonych sobie celow na przekor przeciwnosciom losu.

Twoj sposob na skuteczna nauke jezyka obcego?

Zawsze powtarzam, iz gramatyka jest „kregoslupem” kazdego jezyka i niestety bez niej ani rusz. Tak czy siak francuski wpadal mi w ucho niejako samoistnie przez fakt, iz mieszkam we Francji od prawie 4 lat. Nie jestem w stanie podac sprawdzonego sposobu, ale jedno wiem na pewno: dla chcacego nic trudnego. Osluchiwanie sie z jezykiem dzieki audycjom radiowym, filmom, a takze poprzez przebywanie z rodowitymi Francuzami na pewno bardzo duzo mi dalo. Jak wspomnialam jednak na poczatku, do gramatyki tez trzeba usiasc i wykonac setki, jak nie tysiace czasami bardzo nudnych i irytujacych cwiczen, ale warto i innego wyjscia nie ma ;)

Twoje najwieksze marzenie?

Zachowam dla siebie, gdyz jestem niestety dosc przesadna i chcialabym aby sie spelnilo ;)

Twoj sposob na stres?

Na pewno rozmowa z bliskimi, poczucie, ze na ich wsparcie i zrozumienie zawsze mozna liczyc. Dlugi spacer, aby przewietrzyc glowe rowniez pomaga. Podobno sport dziala cuda, a endorfiny uwalniajace sie podczas jego uprawiania sprawiaja, ze ludzie bardzo sie odstresowuja. Na razie nie mam w sobie zbyt wiele samozaparcia aby pojsc w tym kierunku ale pracuje nad tym ;) Warto dla zdrowia i figury, ktora po 30. roku zycia zaczyna sie troche zmieniac niestety.

Jak spedzasz piatkowy wieczor?

Tak samo jak inne wieczory w tygodniu, gdyz w sobote musze isc do pracy ;)

Szczescie to…?

Szczesciem dla mnie jest fakt, iz mam zdrowych, kochajacych ludzi wokol siebie, choc w wiekszosci na odleglosc niestey (Skype, mailowanie i inne cuda techniki pozwalaja jednak pozostac w stalym kontakcie). Szczescie poza tym to bardzo subiektywna i ulotna kwestia. Staram sie doceniac to, co mam i nie oczekiwac od zycia zbyt wiele. Oczywiscie pre do przodu i walcze z przeciwnosciami losu, gdy takowe sie pojawiaja, nie po trupach jednak do celu.

Dziekuje Lawendzie za nominacje i zachecam Was w komentarzach abyscie odpowiedzieli na powyzsze pytania. Z wielka przyjemnoscia poznam Was blizej!

Udanego i spokojnego tygodnia!

3 myśli nt. „Liebster Blog Award – kolejne wyroznienie

  1. Magda, bardzo Ci dziękuje za odpowiedzi i czas, jaki im poświeciłaś, bo pytań było sporo ;) I chciałabym Ci bardzo pogratulować nowej pracy, bo trzymałam za Ciebie mocno kciuki i skrycie liczyłam, że coś tu napomkniesz przy okazji ;) i czekam zatem z niecierpliwością na kolejnego posta. Ja wprawdzie mam pracę, ale swoje też tu przeszłam (jak i każda z nas emigrantek), a wiele jeszcze przede mną, bo praca marzeń dopiero gdzieś tam czeka ;) Jeszcze raz Ci dziękuję, że podjęłaś moje wyzwanie, życzę Ci spełnienia tych skrytych marzeń i muszę Ci powiedzieć, że ja też należę do tych świeżo po 30., którym figura się zmienia mimo woli, a które wmuszają w siebie rano śniadanie ;) Pozdrawiam Cie gorąco! :)

    Lubię to

  2. Fajna zabawa! To i ja się dołączę, jeśli można.

    1.Kawa czy herbata ?
    Kawa! Ale nigdy czarna. Z mlekiem, cukrem, karmelem… czymkolwiek, byleby nie czarna!

    2.Twój ulubiony moment dnia?
    Wieczór. Mam wtedy świadomość, że cały ciężki dzień jest już za mną i pozostaje mi tylko korzystanie z wieczoru bądź odpoczynek.

    3.. Jak wygląda Twój poranek ?
    Standard. Budzę się wypoczęta, choć czasem czuję jakbym wstała z martwych. Szybkie śniadanie, szybki prysznic, od czasu do czasu szybkie zakupy… i wychodzę do pracy.

    4. Najpiękniejsze miejsce, w jakim byłaś?
    Pięknych miejsc jest wiele i ciężko byłoby wybrać jedno. Najpiękniejsze nie musi być też tym najważniejszym, ani umiłowanym, a najważniejsze jest, żeby się w danym miejscu dobrze czuć. Dlatego po długim namyśle wybieram moje rodzinne miasto – Warszawę. Jest duże, nowoczesne, czyste, pełne życia… i możliwości.

    5. Czym jest dla Ciebie spełnienie?
    Spełnienie to przyjemne uczucie, które odczuwam po osiągnięciu obranego celu. To satysfakcja, duma i zadowolenie.

    6. Twój sposób na skuteczną naukę języka obcego?
    Dużo rozmawiać i dużo czytać. Dobre opanowanie gramatyki umożliwia w polskim systemie edukacji celujące zdawanie testów, ale mimo to uważam, że w życiu ważniejsze jest słownictwo. Nie można się wypowiedzieć, jeśli ciągle brakuje słów, dlatego ja stawiam na ich naukę oraz kontakt z językiem mówionym i pisanym :)

    7. Twoje największe marzenie?
    Mam mnóstwo marzeń, ale te najskrytsze to moja tajemnica :)

    8. Twój sposób na stres?
    Kąpiel w wannie z pianą i kieliszkiem wina. W razie poważnych problemów można stosować większą dawkę wina.

    9. Jak spędzasz piątkowe wieczory?
    Ja również spędzam piątkowe wieczory tak samo jak wszystkie inne, ponieważ w soboty pracuję … Szkoda, bo pewnie większość ludzi na świecie ma jakieś ciekawe plany na piątek…

    10. Szczęście to…?
    Według mnie, szczęście to przede wszystkim miłość, przyjaźń i spełnianie marzeń. Dla mnie to także spokojne życie w poczuciu bezpieczeństwa.

    P.S. Dziękuję za dodanie mojego bloga do obserwowanych. Była to dla mnie miła niespodzianka, gdyż kilka razy odwiedziłam Twoją stronę, a pewnego dnia zauważyłam, że i Ty znasz moją :) Sądzę, że piszesz ciekawie na interesujące tematy. Oby tak dalej. Bonne Année! :)

    Lubię to

Skomentuj

